Film od blizu

Med 6. in 11. junijem je v Centru interesnih dejavnosti Ptuj potekala ustvarjalna filmska delavnica Film od blizu, na kateri so se udeleženci pod okriljem Evropske prestolnice kulture – Maribor 2012 pobliže spoznali s kratkim filmom.
Mentorji iz Društva zaveznikov mehkega pristanka so mlade filmarje – nekateri so bili povsem brez tovrstnih izkušenj, drugi pa že stari mački v filmskih vodah – seznanili z vsemi fazami nastanka filma, od zasnove projekta pa vse do montaže.
Ustvarjalni duh je v klubskem prostoru CID-a kar vrel, bojda pa je nastalo tudi kar nekaj zanimivih filmskih izdelkov.

Eden izmed udeležencev je o poteku delavnice povedal: »Ne glede na razlike v letih smo hitro vzpostavili kolegialno vzdušje, v katerem je bilo prijetno delati. Vsak je imel možnost, da se preizkusi v kateri od vlog pri nastajanju filma – kot snovalec zgodbe, igralec, snemalec, asistent, montažer ali kaj drugega. Mentorji so v veliki meri pripomogli k dobremu ustvarjalnemu razpoloženju in so nas vzpodbujali k temu, da smo se dela lotili zavzeto in z vso resnostjo ter da smo svoje ideje hitro obudili v življenje.«

Udeleženka Anja Čuš pa je po izteku delavnic zapisala prav lepo poročilo, ki ga pod fotogalerijo objavljamo v celoti.

»V sredo, 6. 6. 2012, ob 11. uri se je v prostorih Centra interesnih dejavnosti na Ptuju pričela filmska delavnica za mlade ”Film od blizu”, ki so jo vodili poznavalci filmske kulture in montaže, ekipa Luksuz produkcije, Enej Mavsar, Tomaž Pavkovič, Anna Savchenko in Claire iz Francije. Luksuz produkcija je otrok Društva zaveznikov mehkega pristanka, katerega sedež se nahaja v Krškem. Začetki videoprodukcije omenjenega društva segajo v leto 1997, danes pa so na filmskem področju že pravi poznavalci, predvsem pa prisrčna ekipa, polna mladostniškega zagona in znanja, ki ga z veseljem prenaša med nove generacije filmofilov.
Delavnice se nas je udeležilo osem mladih Ptujčanov: Vid Baklan, Tilen Gotvajn, Oskar Težak, Staša Dabič Perica, Davorin Ciglar Miloslavljevič, Luka Cvetko, Anja Čuš in Boštjan Vrabl. Sprva smo se med seboj in s filmom spoznavali od daleč. Razdelili smo se na manjše ekipe, se preizkusili v izdelavi storyboarda in se učili osnov filmskega jezika. Ogledali smo si tudi nekaj krajših filmčkov Luksuz produkcije, na osnovi katerih se je začelo naše praktično spoznavanje s filmskim ustvarjanjem.
V naslednjih dneh smo se glede na naše interese ponovno razdelili v tri manjše skupine, pri čemer smo se nekateri odločili za izdelavo videospota, drugi so se podali na lov za intervjuvanjem tujcev, tretjim pa je, kot se letnemu času spodobi, zadišalo po ljubezenski pravljici na Ptuju.
Kratka zgodba v videospotu, plod Vidove imaginacije (ki je za marsikoga prejkone žal realnost kot imaginarnost) govori o nekem cikličnem, bednem ponavljanju proletarskega vsakdana do neskončnosti. Skladbo smo izbrali naknadno, odločili pa smo se za komad Fireflies, umetnino ptujske jazz vokalistke Zvezdane Novakovič, katere posebnost je zvočno tripanje, prav tako v neskončnost – brez začetka in konca, brez vzponov in padcev. Mislim, da smo uspešno združili zvočno in vizualno, pri čemer nam je bil v ogromno pomoč mentor Enej.
Glede na to, da so to naši filmski začetki, so tudi ostali filmčki, nedvomno, odlični. Najboljše, kar je napajalo skorajda petdnevno filmsko delavnico, je bil filmsko-timski duh ptujskega entuziazma, ki je med nami spletel vezi, katere se bodo, upam, v bodoče še krepile.«