Ameriška ljubica

Ameriška ljubicaAmerican Honey, Andrea Arnold, VB / ZDA, 2016, 163 min
Surovo in neolepšano, a hkrati lirično in upanja polno popotovanje po robovih ameriške družbe. Epski film ceste, ki ga poganjajo nalezljiv soundtrack, čudovita fotografija in izvrsten nastop mlade Sashe Lane, je britanski režiserki Andrei Arnold (Akvarij, Viharni vrh) prinesel nagrado žirije na festivalu v Cannesu.

Kritiki o filmu
»Britanka Andrea Arnold je z Ameriško ljubico ustvarila najbogatejši in najbolj sublimen ameriški film leta: dokumentarno pravljico, ki je obenem nekakšen muzikal; odiseji podobno popotovanje skozi tisto drugo Ameriko z bildungsromanom o najstnici iz delavskega razreda v svojem živahno utripajočem srcu. /…/ Ameriška ljubica nikoli ne postane eden tistih številnih filmov, ki jih prikliče v spomin, na primer Še en dan v raju (Another Day In Paradise) ali Spomladanske žurerke (Spring Breakers) /…/: Arnoldova je na trdnih britanskih temeljih loachevskega socialnega realizma in neorealističnih strategij zgradila divji in neprizanesljiv, a hkrati skrajno radosten, optimističen in zapeljiv film, ki je tako vizualno očarljiv kot glasbeno transformativen. /…/ Film si resnično zasluži pridevnik ‘ameriški’: čeprav je že na prvi pogled jasno, gre za delo Andree Arnold, pa hkrati odlično ujame živahno predrznost in energijo proto-ameriških filmarjev, kakršna sta ‘Divji’ Bill Wellman in Raoul Walsh. Ameriška ljubica je tako kot njuna dela – in kot noben drug film letos – skoraj nezaslišano polna življenja.«
– John Patterson, The Guardian

»Potepuški, postopaški film ceste, ki ga poganjajo seks, hip-hop in bližnji posnetki žuželk. /…/ Ameriška ljubica je razpršena antologija nasprotujočih si čustev, občutkov in žanrov. To je hkrati epizodičen potopis, kronika o odraščanju in obsodba težkih družbenih razmer; film, ki ima v svojem DNK zapisu približno enako mero Jacka Kerouaca, J. D. Salingerja in Charlesa Dickensa. /…/ Dolg in kaotičen, kakršen je, je izmenoma opazujoč in poln energije, pa tudi očarljiv na način, ki je hkrati nepričakovan in organski.«
– A. O. Sott, The New York Times

»Najpomembnejši in najbolj eksploziven film o mladinski kulturi v zadnjem času.«
– Dazed and Confused Magazine

»Nekateri bodo v filmu /…/ videli zgodbo o odraščanju /…/, drugi sodobno različico Golih v sedlu (Easy Rider) ali youthsploitation pustolovščino v slogu Larryja Clarka ali Gusa van Santa /…/. A če vprašate mene, je Ameriška ljubica najboljše delo Andree Arnold po njenem prvencu Rdeča cesta; razburljiva pustolovščina, ki spaja surovi vérité slog družbenopolitičnih parabol Kena Loacha z veličastno lepoto ruralnih filmskih sanj Terrencea Malicka – vse to filtrirano skozi oči neukrotljive junakinje, katere izkušnje so hkrati individualne in univerzalne.«
– Mark Kermode, The Guardian

»Delno sanjava milenijska pustolovščina, delno popačena tapiserija ameriške kulture in delno izvrstno uprizorjen iTunes muzikal.«
– Guy Lodge, Variety

»Film bi morda najbolje opisali kot Sadove jeze (Grapes of Wrath) ali Na cesti (On the Road) za milenijsko generacijo.«
– Jordan Ruimy, The Film Stage

»Andrea Arnold napolni Ameriško ljubico /…/ s svojimi značilnimi motivi – naturalističnimi opisi težkih plati delavskega življenja, intenzivnimi spolnimi prizori, eksplozivno fizično energijo ter odsotnostjo moraliziranja in sentimentalnosti –, hkrati pa najde surovo lepoto v najbolj neprivlačnih delih ameriške pokrajine. Še več: tako kot v Akvariju tudi tu izvabi osupljivo igro iz neprofesionalne igralke. Čeprav zanikrno subkulturno prizorišče /…/ prikliče v spomin filme režiserjev, kot sta Larry Clark in Harmony Korine, ter fotografije Roberta Franka, Dannyja Lyona in Williama Egglestona, pa so teme in slog povsem v duhu režiserkinih prejšnjih del.«
– Alissa Simon, Sight & Sound

Preberite več: Uradna stran >   IMDb >   Kinodvor >   Distributer >
Nazaj na spored >

—————————————————————————————————————————————-
Film je zelo primeren tudi za šolski ogled (za srednješolce).

Teme za pogovor:
odnosi v vrstniških skupinah, zaljubljenost in ljubezen, preživetje na obrobju, mladi in družba, identiteta, samospoštovanje, svoboda, realizem, film in glasba, avtorski film, film ceste

Uporabno pri šolskih predmetih:
angleščina, sociologija, filozofija, psihologija, glasba

—————————————————————————————————————————————-