Aquarius

FČ_logoV sredo, 15. novembra, ob 10.00, na Filmski čajanki
Tretja Filmska čajanka sezone 2017/18.
Vstopnina: 3 EUR

 

AquariusAquarius, Kleber Mendonça Filho, Brazilija / Francija, 2016, 146 min
Recife, Brazilija. Clara – glasbena kritičarka, strastna ljubimka, vdova in babica z bujnimi črnimi lasmi – je zadnja stanovalka Aquariusa, elegantne obmorske zgradbe iz štiridesetih let. Brezobzirna nepremičninska družba z velikimi načrti jo skuša prisiliti v selitev, a Clara je odločena, da se goljatu z vso silo postavi po robu.

Čudovita Sônia Braga (Poljub ženske pajka) v zgodbi o močni ženski, ki zavrne sistem, zgrajen na ideji, da je novo vedno boljše.

Kritiki o filmu
»Aquarius, neolepšan, a vesel film, je globoko v sebi hvalospev življenju – življenju, polnemu poživljajočih pesmi skupine Queen, divjih ženskih žurov in prisrčnih družinskih srečanj. Čeprav po zasnovi spominja na socialno-realistične filme, se Aquarius navdihuje pri barvni paleti in vzdušju ameriške kinematografije sedemdesetih let, energičnih in senzualnih delih Roberta Altmana in Briana De Palme, s katerimi je cinefilski režiser odraščal. Najbolj nepozaben pa je silno privlačen in neustrašen nastop očarljive Sônie Braga. /…/ Ikona brazilske kinematografije se režiserjevi kameri prepusti z velikodušnostjo in navdušenjem igralke, ki je to vlogo čakala vse svoje življenje, spotoma pa nam odpre vrata v Clarino – in svojo lastno – večplastno in navdihujočo notranjost.«
– Yonca Talu, Film Comment

»Aquarius je neprizanesljiva študija razrednih predsodkov, nepotizma in pomanjkanja odgovornosti podjetij, govori pa tudi o pomembnosti prostorov in stvari: o zgodovini in spominih, ki jih v sebi nosi stanovanje, kos pohištva ali LP, kupljen pred davnimi leti v trgovini z rabljenimi ploščami. Mendonça Filho je ustvaril napeto dramo o našem razmerju do fizičnega sveta, neponovljivi Sônii Braga pa podaril eno najboljših vlog v njeni karieri /…/.«
– Diana Sanchez, Mednarodni filmski festival v Torontu

»Izjemno aktualna študija družbenih in ekonomskih napetosti v Braziliji; čuten film o spominih in pomenu, ki ga vdihnemo prostorom, predmetom in glasbi; ter ljubeče ukrojena priložnost za vedno žarečo Sônio Braga.«
– Dennis Lim, Artforum

»Odlika Aquariusa /…/ je v tem, da nikoli ne čuti potrebe po pridiganju. Njegova etična, politična in psihološka spoznanja so tesno prepletena s pripovedjo, ki gledalca niti za hip ne izpusti iz svojega prijema, hkrati pa deluje fluidno, relevantno in pristno.«
– Geoff Andrew, Time Out London

»Aquarius /…/ se začne kot portret ženske, razvije v meditacijo o času in dejanjih ter konča kot razprava o umetnosti bojevanja. /…/ Mojstrovina.«
– Thomas Sotinel, Le Monde

»Lenobni tempo in potrpežljivost, s katero v objektiv ujame tudi najbolj neznatne trenutke, ki – združeni – sestavljajo vsakdanjik, sta čudovita. Občutek zračnosti v strukturi zgodbe, ležernost, s katero spremlja svoj lik, celo – ali predvsem – takrat, ko ta ne dela nič, daje vsakemu posnetku neverjetno globino časa. Tam, okoli Clare, v meglici teleposnetkov, ki plaže Recifa obžarijo z mavričnimi barvami, lahko vidimo: to je življenje, ki mineva.«
– Jean-Marc Lalanne, Les Inrockuptibles

»Film o najpomembnejšem orožju v arzenalu radikalca: zgodovinskem spominu. Prav Mendonçova sposobnost, da Nekoč artikulira skozi Zdaj, je tisto, kar potrebuje požrešni neokonzervatizem. Karkoli že naredite, ne sklicujte se na kontinuiteto, ne opazujte večnega ciklusa zatiranja. To je film o boju za konstrukcijo preteklosti. Ohraniti ali porušiti, to je zdaj vprašanje.«
– Michael Sicinski, Reverse Shot

»V letu 2016 bodo Aquarius mnogi gledali kot film trenutka, ki na zgoščen in metaforičen način ujame prakse fašizma in moči v obliki lastništva nepremičnin kot političnega orožja; orožja, s katerim danes veselo mahajo v Braziliji, ZDA, Rusiji in drugih deželah, kjer je desničarska kleptokracija v vzponu ali pa že trdno zasidrana. A Mendonçov film je veliko več kot zgodba, ki polni časopisne stolpce. /…/ Aquarius ima izostren občutek za zgodovino. Razume, kako lahko temeljna vprašanja identitete in osebnega fizičnega prostora povežejo spomin in predmete, glasbo in telo, pa tudi da je družina živo utelešenje zgodovine.«
– Robert Koehler, Cinema Scope

»Mendonça Filho /…/ je tako nadarjen senzualist kot nagonsko analitičen pripovedovalec. Z zgolj dvema celovečercema se je uveljavil kot neobičajno pronicljiv kronist družbenih tegob svoje dežele.«
– Justin Chang, LA Times

»Široko zastavljeni, a osredotočeni Aquarius potrjuje Mendonçovo predanost brazilskemu srednjemu razredu – kasti, ki je v mednarodni kinematografiji sicer spregledana – in razkrije režiserjev smisel za dramatično pripoved. /…/ Mendonça je ustvaril prepričljiv portret osebnega in političnega boja; portret, ki je še toliko bolj univerzalen prav zaradi svojega specifičnega in intimnega pristopa.«
– Jordan Cronk, Sight & Sound

»Aquarius govori o prehajanju med generacijami, o prihodnosti dediščine (kulturne, nepremičninske), o podivjanem kapitalizmu, o integriteti posameznika. To pa počne skozi portret pokončne, živahne, čutne in neodvisne ženske v podobi Sônie Braga, brazilske Catherine Deneuve, ki pri starosti svojega lika najde vlogo svojega življenja.«
– Nicolas Schaller, Le Nouvel Observateur

Preberite več: Uradna stran >    IMDb >    Kinodvor >
Nazaj na spored >