Navihani Bram

Kino vrtiček: v petek, 28. avgusta 2015, ob 10.00 (sinhronizacija v živo)

Projekciji sledi filmska ustvarjalnica in igralnica:
Kovačnica navihanih besed
Bram je radoveden, bister in nemiren deček. Brati in pisati že zna in komaj čaka začetek šole, da se bo naučil še druge zanimive reči. Ima tudi prav posebno beležko, v katero si zapisuje zanimive besede …
Po projekciji filma bo z nami častni gost festivala Dnevi poezije in vina Milan Dekleva, ki bo prebral kakšno svojo pesem za otroke in odgovoril na naša vprašanja, zatem pa se bomo še mi lotili besednega ustvarjanja. So besede lahko nagajive, ubogljive, pa gnetljive, zamerljive?

Vstopnine ni!

navihani-bram

Brammetje Baas, Anna van der Heide, Nizozemska, 2012, 83 min, 6+, sinhronizirano v živo
Bram je radoveden, bister in nemiren deček. Brati in pisati že zna in komaj čaka začetek šole, da se bo naučil še druge zanimive reči. A učitelj zahteva mirno sedenje, Bram pa tega nikakor ne zmore. Težave se kopičijo … Navihan družinski film o posluhu za drugačnost, težavah sodobnih otrok in kreativnih rešitvah.

Režiserka o filmu:
»Gre za majhno zgodbo, ki se dotakne vseh pomembnejših tem. Bram ima težave s koncentracijo, kar pa v filmu ni nikoli neposredno povedano. Bolj kot ADHD motnjo sva s scenaristko želeli izpostaviti avtentičnost in individualnost. Želiva si, da bi bil film domač vsem otrokom, ki z odklonskim vedenjem izstopajo v razredu. Film pokaže tudi na razliko med pridnostjo v šoli in inteligenco. Bram je pameten deček, svet okoli njega ga zanima, pa je vendar v šoli slab. Učitelj ga ne razume in zato je videti neprilagojen. Ko začne Bram dvomiti vase, stvari uidejo iz rok. Pogosto pozabimo, da odklonsko vedenje vodi tudi do inovacij ter ustvarjalnosti in ni zgolj težavno. Lahko je tudi nekaj lepega, na kar smo ponosni. Prilagodljivost ni vseobsegajoča. In otroci ne ustrezajo statistikam in krivuljam.« — Anna van der Heide, režiserka

Kritike:
»Navihani Bram nosi pozitivno sporočilo: prav je, da se trudimo biti boljši in se obenem sprejemati takšne, kot smo. Film je obenem komičen, saj Bram polije vse, kar se politi da, svežino pa mu dajejo tudi nagajivi animirani vložki, ki pokažejo na čudoviti svet Bramove domišljije.« — Gert Hermans, ECFA journal

»Igralci dodobra razumejo svoje vloge. Predvsem mladi Coen van Overdam v trenutku osvoji naše srce, pa tudi Katja Herbers je resnično očarljiva v vlogi njegove mame Els. Domišljijske poti fanta so odlično prikazane s pomočjo izredno zabavne animacije Balderja Weisteina. Navihani Bram, ki bo na vaš obraz pričaral širok nasmeh, tu in tam pa povzročil tudi kakšen cmok v grlu, je mojstrsko in s srcem narejen film ter popolna vizualna hrana za vso družino.« — Monica Meijer, Cinemagazine

»Zelo dragocen film o motnji ADHD. Več kot očitno je, da se je filmska ekipa poglobljeno seznanila s to tematiko in jo ustrezno prikazala. /…/ Ganljiva je nezmožnost razumevanja Bramovih potreb, ki povzroči nove težave, občutke krivde. Takšne težave postavijo odnos med otrokom in starši pred resno preizkušnjo.« — Sitstill AHDH organizacija, ECFA journal

Preberite več:  Kinodvor >  IMDb >  Uradna stran >     Nazaj na spored >

—————————————————————————————————————————————-
Film je zelo primeren tudi za šolski ogled (za mlajše osnovnošolce).

Teme za pogovor:
vstop v šolo, prvošolci, veselje do šole in strah pred njo, odnosi in vloge v razredu, sprejemanje in nerazumevanje drugačnosti, prijateljstvo, otroška radovednost, primanjkljaj pozornosti in motnja hiperaktivnosti

Uporabno pri šolskih predmetih:
slovenščina, spoznavanje okolja, družba

Učiteljem (in staršem) je na voljo Kinobalonovo pedagoško gradivo, ki vsebuje več informacij o filmu, razlago posameznih tem, umestitev v učne načrte, priporočila za pripravo na ogled filma ter predlog nadaljnjega dela: (klik) >