Otroci Sarajeva

otroci-sarajeva

Djeca, Aida Begić, Bosna in Hercegovina / Nemčija / Francija / Turčija, 2012, 90 min
Sarajevo danes. Triindvajsetletna Rahima, sirota bosanske vojne, skrbi za štirinajstletnega brata Nedima. Marljiva in resna mladenka, ki je uteho našla v islamski veri, upa, da bo šel fant po njenih stopinjah. A nekega dne dobi obvestilo, da se je Nedim zapletel v pretep s sinom lokalnega politika. Pripetljaj sproži niz dogodkov, ki Rahimo pripeljejo do vznemirjujočega odkritja …
Drugi celovečerec bosanske režiserke je odkrit in luciden portret generacije, ujete v brezkončno sedanjost tranzicijskega Sarajeva. Film je osvojil posebno priznanje žirije v canski sekciji Posebni pogled in nagrado za najboljšo igralko na festivalu v Sarajevu.

Kritike:
»Begićevi uspe z minimalizmom, pretanjenim občutkom za detajle in skoraj poetično morečo atmosfero, ki jo dopolnjujejo stari posnetki pojočih otrok v porušenem Sarajevu in izvrstno poigravanje z zvokom /…/, ustvariti izviren pogled na bosensko sedanjost, povsem prežeto s preteklostjo.« — Kaja Sajovic, MMC RTV SLO

»Otroci Sarajeva so silovita in neprizanesljiva zgodba o moči družine, ki jo poganja intenziven občutek dostojanstva in sočutja /…/. Marija Pikić je v vlogi preganjane Rahime osupljiva.« — Mark Adams, Screen Daily

»V tej siloviti drami bosanske režiserke/scenaristke Aide Begić razbita družina služi kot metafora za zlomljeno družbo.« — Alissa Simon, Variety

»Iz snovi, ki bi lahko vodila do melodrame najhujše vrste, je režiserka Snega ustvarila precizno kroniko družbe, ki je zato, da bi pozabila, pripravljena pristati na vse – tudi na lasten razkroj pod vplivom vsesplošne korupcije. Otroke Sarajeva odlikuje sijajna igralka Marija Pikić, katere igra, čeprav zadržana, napolni njen lik z bridko resničnostjo, kjer ni prostora za moralo in patos. /…/ Klinična diagnoza v obliki krika obupa.« — Jean-Philippe Guerand, Première

»/../Aida Begič noče reči, da vojne še vedno ni konec (ali pa da pravi pekel vedno čaka tiste, ki vojno preživijo), ampak da povojna obnova Bosne ni uspela. Vojna je Rahima in Nedima prelevila v siroti, ki ju povojna ‘obnova’ in povojna ekonomija socialno povsem izključita, tako da Rahima izgleda le kot brezpravna, suženjska delovna sila. Pred divjanjem dereguliranega kapitala je ne more zaščititi niti stoična distanca niti hidžab (zadnji izdihljaj njene neodvisnosti), še toliko bolj, ker se na stran kapitala postavijo tudi vsi stebri socialne države. Vse žrtve so bile zaman.« ZA — Marcel Štefančič, jr., Mladina

»Odlika post-travmatičnega filma Aide Begić je v njegovi sposobnosti, da brez pretirane sentimentalnosti opiše tako uničujoče posledice bosanske vojne kot tudi razprtije in šok katerekoli vojne. /…/ Otroci Sarajeva so sodoben neorealistični film, popolnoma uravnotežen spoj fikcije in elementov srce trgajočega dokumentarca. /…/ To je boleč, a hkrati upanja poln portret ženske; portret generacije, ki se noče predati.« — obrazložitev glavne nagrade na Filmskem festivalu v Pesaru

Preberite več:  IMDb >     Kinodvor >     Nazaj na spored >

—————————————————————————————————————————————-
Film je zelo primeren tudi za šolski ogled (za srednješolce).

Teme za pogovor:
odraščanje med vojno, življenje v povojnem času, vloga žensk v islamu, občutki brezizhodnosti, iskanje utehe v veri, perspektive mladih, družinski odnosi, vojna v Bosni

Uporabno pri šolskih predmetih:
slovenščina, geografija, sociologija, psihologija, državljanska kultura, vzgoja za mir, družino in nenasilje

—————————————————————————————————————————————-