Ratatouille

Kino vrtiček: v soboto, 8. marca 2014, ob 10.00

Projekciji bo sledila ustvarjalna igralnica:
Mini slaščičarska delavnica
Nadeli si bomo kuharske kape in predpasnike, zavihali rokave in našim mamicam za dan žena pod vodstvom čisto pravega slaščičarja iz Sladkega butika pripravili nekaj sladko-slastnega!

RatatouilleRatatouille, Brad Bird in Jan Pinkava, ZDA, 2007, 111 min, 3+, sinhronizirano v slovenščino
Podgana Remy je velik gurman, zato že od nekdaj sanja, da bi postal svetovno priznan kuhar. Splet okoliščin ga nekega dne zares pripelje do prestižne restavracije v Parizu … Slastna Pixarjeva družinska animirana komedija o nepričakovanem prijateljstvu, pogumu, drznosti, iznajdljivosti in veri vase.

Film je sinhroniziran v slovenščino.

Zasedba vlog (glasovi) – slovenska verzija:

– Remy: Lado Bizovičar
– Linguini: Matjaž Javšnik
– Skinner: Branko Završan
– Django: Iztok Valič
– Emile: Vojko Belšak
– Anton Ego: Niko Goršič
– Gusteau: Boris Cavazza
– Colette: Nina Ivanič
– Horst: Marko Potrč
– Lalo: Jose
– Francois: Borut Berden
– Larousse: Štefan Kušar
– Mustafa: Valter Dragan
– Pripovedovalec: Tomaž Cuder

“Od nekdaj sem verjel, da je s trdim delom in kančkom sreče samo vprašanje časa, kdaj me bodo odkrili!”
– Remy

Z oskarjem nagrajeni režiser Brad Bird in izjemni Pixarjevi ustvarjalci predstavljajo Ratatouille, izvirno komedijo o neverjetnem prijateljstvu. Glavni junak filma je podgana Remy, ki si drzne sanjati, da bo postal vrhunski kuhar v vrhunski francoski restavraciji. Z nerodnim in skromnim fantom Linguinijem, ki mu v nekdaj sloviti pariški restavraciji dovolijo zgolj odnašati smeti, se skupaj domislita, kako bosta postala najboljši kuhar v Parizu.

Remy je bil ob rojstvu obdarjen z izjemnim vohom, ki je hkrati prednost in prekletstvo. In ves čas, ko se je potikal med smetnjaki in reševal sorodnike pred strupi v hrani, je sanjaril, da bo nekega dne postal kuhar. Nore sanje, bi rekli, posebno, ker razmišlja o poklicu, v katerem ni prostora za podgane. Poleg tega pa njegovih želja ne razume niti njegova družina, ki ga prepričuje, naj bo zadovoljen z življenjem med smetmi.

Morda bi sanje res ostale samo sanje, če se ne bi po spletu čudnih naključij Remy znašel v restavraciji svojega vzornika, slovitega, a žal že pokojnega kuharskega velemojstra Augusta Gusteauja, ki je slovel po reklu “Vsak lahko kuha”. Toda nadobudni štirinožni kuhar kmalu ugotovi, da je zelo nevarno, če te zalotijo v kuhinji, posebno, če imaš brke in rep.

Ko Remy že skoraj obupa, da bo kdaj lahko ustvarjal kulinarične mojstrovine, se poveže s sramežljivim in nerodnim Linguinijem, ki je v restavraciji na najnižji stopnički kuharske hierarhije in ki mu grozi, da bo dobil odpoved. Ker nimata česa izgubiti, združita Remyjevo pamet in Linguinijeve nerodne roke ter se podata na neverjetno ustvarjalno pustolovščino, ki bo za vedno spremenila gurmanski Pariz.

Čaka vas zgodba o nepričakovanem prijateljstvu, pogumu, drznosti, iznajdljivosti in veri vase. Zgodba o tem, da mora vsak najti svojo pot, ne glede na to, kaj mu pridigajo drugi. Zgodba o tem, da moraš vedno in povsod ostati zvest samemu sebi.

O produkciji

“Vsi sanjamo neuresničljive sanje,” pravi režiser Brad Bird. “In vsi se trudimo po najboljših močeh, da bi jih uresničili. Remyjeve sanje so morda ene najbolj nemogočih, kar si jih lahko zamislite.”

Bird je v Ratatouillu dobil priložnost režirati komedijo v dobrem starem slogu Busterja Keatna oziroma Maxa Sennetta – komedijo, polno razbijanja, skakanja, lovljenja, katapultiranja – v kateri pa vseeno nastopajo srčni junaki, ki jih nič ne more potrebi in ki kljub vsem oviram, ki jim jih življenje pripelje na pot, na koncu vseeno zmagajo.

Posebno ga je veselilo, da je v film lahko vnesel obilico nepričakovanih preobratov, napetih trenutkov in komičnih zapletov. Zato pravi: “Ena najboljših lastnosti tega filma je, da je nepredvidljiv. Če smo dobro opravili svoje delo, bo zgodba ravno takrat, ko boste mislili, da bo zavila na desno, v resnici zavila na levo in obratno. In upamo, da na način, ki vas bo neskončno zabaval.”

Največji čar zgodbe so prikupni liki, ki sta jih Bird in Jan Pinkava dodelala do najmanjše podrobnosti – od zunanjega videza do globokega intimnega razmišljanja. V središču zgodbe je Remy, kompleksna osebnost, ki s svojo okolico vzpostavi zelo raznolike, a vedno globoke vezi. Skozi film ga spremljajo njegov ljubeči, vendar malce zbegani oče, ki preprosto ne more razumeti, zakaj sin ne želi živeti kot vse ostale podgane, duh legendarnega francoskega kuharja, ki ga Remy že vse življenje občuduje in skorajda časti, predvsem pa Linguini, s katerim podgana naveže globok in pristen prijateljski odnos, čeprav na samem začetku združita moči iz golega obupa.

Glodalci so bili od samih začetkov animacije pogosto upodobljeni. Kdo ne pozna Miki Miške? Miši in podgane so bili sicer večkrat zlikovci kot junaki, toda Remy kljub nezavidljivim koreninam poruši vse tabuje in osvoji vsa srca – tako v kuhinji kot v dvorani.

Ratatouille je ponovno premaknil meje mogočega v računalniški grafiki. Svet, ki so ga ustvarili animatorji, je tako pristen in tako resničen do zadnje podrobnosti, da ob pogledu na risane jedi skorajda začutimo, kako se nam v ustih topijo slasni krompirčki in čudovite sladice. Z računalniško grafiko so ustvarili svet, ki mu vladajo očarljiva bitja, ki so tako ljubka, da občinstvo morda niti ne bo opazilo, kakšna tehnologija jih je oživila na velikem platnu.

Glavni junak mora biti izrazit, zato so hoteli Remyju omogočiti čim bolj izrazno igro. V ta namen so za animacijo njegovega obraza uporabljali kar 160 različnih ukazov.

Drugi zahtevni junak je bil kuharski mojster Gusteau, ki se večino filma pojavlja kot duh. Po eni strani je tako debel, da se njegovo obilno maščevje nikoli ne neha tresti, po drugi strani pa je gibčen, lebdi, leti, izginja …

Eden največjih izzivov je bila animacija podgan, ki so bile za Pixarjeve animatorje kljub bogatim izkušnjam z animacijo številnih likov, od igrač do žužkov, rib in celo pošasti, skorajda prepovedana vrsta. Ker so bile podgane vse prevečkrat v vlogi zlikovcev, so se odločili, da bodo nanje pogledali iz novega zornega kota, v novi luči in poudarili njihove najbolj navdušujoče lastnosti. In kako najbolje spoznati posamezno vrsto bitij? Tako, da živiš z njimi. Zato so bile Pixarjeve pisarne kaj hitro polne kletk s prikupnimi ljubljenčki.

Nadzornik za animacijo likov Brian Green pojasnjuje: “Najprej smo jih samo opazovali in spoznavali, nato smo počasi začeli oblikovati modele njihovega vedenja, da so lahko junake v risanki kar najbolj pristno prikazali.” Animator Dylan Brown dodaja: “Vedno hočemo spoštovati pravo naravo živali, ki nastopajo v naših filmih. Na njihovo pravo naravo pa nadgradimo filmsko osebnost.”

Drobne zanimivosti

– Vsak lik ima svojo barvno paleto. Če dobro pogledate, boste videli, da je Remyjeva dlaka škrlatna, rumena in zelena. Ker je vsaka dlakica druge barve, od daleč deluje, kakor da je modra.
– Vsak lik ima svojstven srčni utrip in hitrost dihanja.
– Čeprav imajo podgane do 500 000 dlak, so jih animatorji “svojim” podganam narisali samo okoli 30 000. Ključne dlake so animirali, druge pa samo kopirali.
– Anton Ego, najvplivnejši in najbolj neusmiljeni pariški kritik, ima pisarno v obliki krste.
– Da ne bi po nepotrebnem zapravljali časa z animacijo, so animatorji izpustili eno podrobnost – ljudje v risanki nimajo nožnih prstov.
– Animirali so več kot 270 različnih jedi. Vsako so najprej skuhali v pravi kuhinji, jo fotografirali za osnutek animacije, nato pa pojedli.
– Glavni zlikovec v filmu se imenuje Skinner, v spomin na vedenjskega psihologa B. F. Skinnerja, ki je zaslovel s poskusi s podganami.
– Da bi narisali verodostojen kup komposta, so animatorji naredili pravi kup odpadkov in spremljali in fotografirali gnitje kupa jabolk, jagod, banan, gob, pomaranč, brokolija, solate …
– Pariško podzemlje so si ustvarjalci ogledali na lastne oči, da so ga lahko poustvarili dovolj realistično. Ogledali so si kanalizacijo, katakombe in celo tunele, v katerih so kopali apnenec za slovite pariške zgradbe. Ker so se jim dejanski predori zdeli preveč utesnjeni, so jih za film rahlo povečali.
– Tisti, ki dobro poznate Pariz, boste lahko videli, da je notranjost Gusteaujeve restavracije sestavljena iz podrobnosti, ki jih najdete v resničnih slovitih restavracijah: Guy Savoy, Taillevent, La Tour d’Argent in Le Train Bleu na Gare de Lyon.
– Preden so se ustvarjalci lotili animacije hrane, so se odpravili na pohod “od kuhinje do kuhinje” – privoščili so si obilico dobre hrane v številnih vrhunskih restavracijah. Nato so se doma odpravili na kuharske tečaje, kjer so spoznali, kako pravi kuharji držijo orodje in pribor, mešajo juho in se sučejo okoli štedilnikov.

O ustvarjalcih

Brad Bird (scenarij/režija) se je prvega animiranega filma lotil že pri enajstih letih. Dokončal ga je tri leta pozneje. Njegov amaterski prvenec je zbudil pozornost vodstva studiev Walta Disneya. Sloviti animatorji so ga vzeli pod svoje okrilje in tako je že pri štirinajstih začel ustvarjati pod mentorstvom Milta Kahla, enega od Disneyjevih legendarnih animatorjev, znanih kot “devet starcev”. Kot svetovalec je sodeloval pri TV seriji Simpsonovi, napisal in režiral je eno od zgodb iz Spielbergove serije Amazing Stories in sodeloval pri mnogih drugih projektih. Leta 1999 je za animirani celovečerni film The Iron Giant prejel nagrado Annie, nato pa za uspešnico The Incredibles prejel celo oskarja.

Preberite več:   IMDb >   Uradna stran >          Nazaj na spored >