Alice in župan

Alice et le maire

Nicolas Pariser, Francija / Belgija, 2019, 104 min, komedija, drama

Župan mesta Lyon po tridesetih letih v politiki ostane brez idej. Da bi premagal težavo, najame mlado filozofinjo. Dialog med popolnoma različnima človekoma postavi pod vprašaj njuna prepričanja. Pronicljiv, duhovit in aktualen pogled na dve generaciji. Nagrada Europa Cinemas Label v Cannesu.

Zgodba

Župan mesta Lyon, Paul Théraneau, ni v najboljši formi. Po tridesetih letih v politiki je ostal brez idej. »Počutim se kot dirkalni avto z močnim motorjem, ki mu je zmanjkalo goriva.« Da bi premagal težavo, najame mlado filozofinjo Alice Heimann. Med dvema popolnoma različnima človekoma se razvije dialog, ki ju zbliža in postavi pod vprašaj njuna prepričanja.

Pronicljiv, duhovit in nadvse aktualen film, ki zastavlja vprašanje: ali politiki manjka filozofije?

Iz prve roke

»Zakaj tisti, ki ukrepajo, ne razmišljajo, in zakaj tisti, ki razmišljajo, ne ukrepajo? /…/ V jedru velikih ameriških političnih filmov je vedno utopična ideja o demokraciji, v kateri lahko človek razmišlja, debatira in deluje. Dandanes pa se zdi, da med razmišljanjem, debatiranjem in delovanjem sploh ni več nobene povezave. To pa je za demokracijo usodno in moj film govori prav o tem. Župan je nekdo, ki deluje brez razmišljanja; v trenutku, ko začne razmišljati, pa je ogrožena njegova sposobnost delovanja. Moj film govori o krizi demokracije. Mislim, da se približujemo koncu nekega ciklusa, in prikazal bi rad kočljivi trenutek, v katerem smo. Politiki ravnajo, kot da imajo še vedno prostor za manevriranje, in državljani se vedejo, kot da zadostuje le nekaj preprostih dejanj, pa se bodo lahko vrnili v prejšnje stanje Zgodovine – stanje, s katerim pravzaprav sploh niso bili zadovoljni. Zdi se mi, da doživljamo nekaj povsem novega – nekaj, kar je povezano predvsem z okoljskim vprašanjem. Ta trenutek krize uteleša župan. /…/ Menim, da je bolje, če film stoji na dveh temeljih. Imeti mora intelektualno plat – v mojem filmu jo predstavljajo Orwell, La Fontaine, Rousseau in tako naprej /…/, a imeti mora tudi bolj poljudno plat – in za ta film sem izbral bulvarsko gledališče Sache Guitryja, enega mojih najljubših režiserjev. Skušal sem najti ravnovesje med obema pristopoma.«
– Nicolas Pariser

Portret avtorja

Nicolas Pariser (rojen v Parizu leta 1974) se je po študiju prava, filozofije ter zgodovine umetnosti in filma ukvarjal s filmsko kritiko. Po treh uspešnih kratkometražcih je leta 2015 posnel celovečerni prvenec Le Grand jeu in zanj med drugim prejel nagrado Louisa Delluca. Alice in župan je režiserjev drugi celovečerni film.

Odzivi

»Živahno, smešno in ganljivo raziskovanje našega načina življenja skozi filter dveh generacij. Gostobeseden na najboljši možen način; sofisticiran, a dostopen in zabaven film, ki daje tudi misliti.«
– Lisa Nesselson, Screen International

»Izjemno podrobna in zanimiva študija teme javnega interesa, ki jo je na prvi pogled zelo težko prenesti na film, zlasti ker se režiser izogne zapletanju zgodbe z dramatičnimi pripovednimi zasuki. Nicolasu Pariserju uspe brez vsakršnega poenostavljanja prikazati različne obraze demokracije v krizi. Izrazito verbalen film /…/ se odvija gladko in ne brez humorja, zahvaljujoč globini dialogov, ki jih odlično interpretirata protagonista. /…/ Lep primer vedno dobrodošlega prostora za razmišljanje, ki ga lahko film ustvari pod površjem tankočutne in inteligentne komedije.«
– Fabien Lemercier, Cineuropa

»Jasna mizanscena, navdihnjena z Rohmerjem in Guitryjem, ponudi igralcem odlično priložnost, da se izkažejo – in Anaïs Demoustier blesti kot le redko. A največji užitek filma je Fabrice Luchini, ki se končno reši karikature samega sebe, na katero ga je obsodilo zadnjih dvajset ali trideset let televizijskih in filmskih vlog, ter se znova razkrije kot izjemen igralec tihe inteligence, kakršnega smo pogrešali.«
– Julien Gester, Libération

»Čistost mizanscene, preciznost dialogov in odlični igralski nastopi se združijo v luciden in pretanjen film, ki pove veliko o kruti kompleksnosti situacije. Z eno besedo: biser.«
– Jacques Mandelbaum, Le Monde

Festivali, nagrade

Cannes – sekcija Štirinajst dni režiserjev (nagrada Europa Cinemas Label)

Ekipa filma

Režija: Nicolas Pariser
Scenarij: Nicolas Pariser
Fotografija: Sébastien Buchmann
Montaža: Christel Dewynter
Produkcija: Emmanuel Agneray
Igrajo: Fabrice Luchini, Anaïs Demoustier, Nora Hamzawi, Léonie Simaga, Antoine Reinartz, Alexandre Steiger, Maud Wyler, Pascal Rénéric, Thomas Rortais, Thomas Chabrol

Bodite obveščeni o dogajanju
v Mestnem kinu Ptuj