Če ne morete v kino:

od 5. 5. do 1. 6.

Inventura

Inventura

Darko Sinko, Slovenija, 2021, 106 min, drama

Boris je običajen človek, preveč običajen, da bi bil komu v napoto. A nekega dne nekdo strelja nanj ... Igrani prvenec Darka Sinka je tragikomedija o človeku, ki ugotovi, da so bile njegove predstave o lastnem življenju le iluzija. Štiri vesne na Festivalu slovenskega filma v Portorožu. LIFFe 2021.

Zgodba

Boris Robič je povsem običajen človek, preveč običajen, da bi bil komu v napoto. A nekega dne po večerji nekdo strelja nanj skozi okno. Ker policija ne najde osumljencev, primer kmalu zaključi. Boris pa se s tem ne more sprijazniti in sklene, da bo zadevo raziskal sam.

Boris je, kot rečemo, običajen človek. A nekega dne po večerji, ko bere v svoji sobi, nekdo skozi okno strelja nanj. Pride policija, začne se preiskava pod vodstvom kriminalista Andreja. Izkaže se, da Boris nima nobenih sovražnikov in ni v sporu z nikomer. Ni nobenih osumljencev – Boris zdi se popolnoma nezanimiv človek za odstrel. Zdi se, da je šlo za nekakšno naključje, zato policija čez čas preiskavo ustavi. A Boris se s tem ne more sprijazniti, dvom ga črviči in začne raziskovati sam. Pri iskanju potencialnih storilcev pa se pred nami odvije tragikomedija človeka, ki odkrije, da ga sovraži več ljudi, kot si je lahko predstavljal in da so njegove predstave o lastnem življenju le iluzija.

Festivali, nagrade

San Sebastián (svetovna premiera v sekciji Novi režiserji); otvoritveni film Festivala slovenskega filma Portorož 2021 (vesna za najboljšo režijo, igralca, stranskega igralca, izvirno glasbo, posebna omemba Art kino mreže Slovenije, nagrada za najboljšega debitanta); CinEast Luksemburg; LIFFe; Arras; Festival avtorskega filma Beograd

Iz prve roke

»Samota, iskanje ljubezni, strah, paranoja, dvom, relativizacija naših predstav o življenju – vse to ustvarja tematsko jedro filma. A k tem ‘težkim’ temam želim pristopiti v zabavnem in ironičnem tonu. V prvi vrsti gre za žanrski film, neke vrste eksistencialni triler z elementi črne komedije. Borisovo situacijo vidim tako smešno kot tragično. Če ne moreš nikomur zaupati – kako sploh živeti? In če si vse življenje ljudi okrog sebe ocenjeval napačno – mogoče ne moreš zaupati niti samemu sebi? Če je vse, v kar si verjel, pod vprašajem – česa se sploh še lahko oprimeš? /…/ Inventura ponuja zgodbo o človeku, čigar podoba sveta in njegovega mesta v njem je razkrojena. Ironija in moč tega moralnega zloma pripovedujeta o današnjem času, ko ne moremo več ločiti pristnega od lažnega, ko se krepi nezaupanje in začnejo odnosi, ki smo jih nekoč imeli za samoumevne, razpadati.«
– Darko Sinko

Portret avtorja

Darko Sinko, rojen leta 1979 v Slovenj Gradcu, je diplomiral na ljubljanski Fakulteti za družbene vede in na AGRFT, smer filmska režija. Zrežiral je več kratkih in dokumentarnih filmov, med njimi Hiške (2014, v sorežiji z Matjažem Ivanišinom) in Sošolki (2014), nagrajeni z vesno za najboljši scenarij na Festivalu slovenskega filma v Portorožu. Inventura je Sinkov prvi igrani celovečerec.

Kritike

»Inventura /…/ se skozi zgodbo o nasilnem dejanju, ki postavi na glavo prej brezskrbno in urejeno življenje ‘malega človeka’, na prefinjeno (samo)ironičen način poigrava s slovensko samopodobo. Sinko s pomočjo natančno odmerjenih čustvenih stanj in rahločutnega humorja sugestivno nastavlja ogledalo našim dvomom, strahovom in negotovostim, ki so se v zadnjem letu in pol zdravstvene, politične in družbene krize le še okrepili.«
– Ana Šturm, Ekran

»Darku Sinku, ki je idejo za film dobil v zgodbi Karla Čapka Morilski napad, je s ključno spremembo – s tem ko je glavnega junaka iz politika spremenil v slehernika – uspelo ustvariti zanimivo študijo odnosov – družinskih in družbenih. Pri čemer se za bistveno vezivo življenja v skupnosti izkaže zaupanje. Ta krhka vrednota, ki je v moralni stihiji hitro izgubljena in težko spet pridobljena, ko se do neslutenih razsežnosti razmahne njen protipol. V tem delu se film, čeprav ni in niti noče biti političen, vseeno dotakne aktualnega stanja v (slovenski) družbi, kjer prav izguba zaupanja načenja tkivo skupnosti.«
– Tina Lešničar, Delo

»Resnično sem uživala v tej jedki slovenski moraliteti z odličnim Radošem Bolčino v vlogi običajnega, prijetnega možakarja, ki se po nepojasnjenem strelskem napadu pogrezne v eksistencialno paranojo. Film s suhim humorjem spregovori o nestabilnosti, ki se lahko skriva pod mirno površino.«
– Jessica Kiang

»Sinkov film se ne ukvarja toliko s preiskavo kot z metaforično osebno inventuro ter iskanjem smisla v včasih neprijetnih in celo nevarnih naključjih. Izbira Radoša Bolčine za vlogo Borisa je zadetek v polno: kot gledališki igralec zna izvrstno poudariti bolj izjemne vidike Borisove običajnosti, vendar brez vsakršne teatraličnosti. Bolčina na svojih ramenih nosi ves film, ko pa se znajde v kadru z drugimi igralci različnih občutljivosti in ozadij /…/, njegova igra deluje naravno in lahkotno. Režiser poleg talenta za delo z igralci izkazuje tudi izjemen estetski čut /…/. Suveren in eleganten igrani prvenec.«
– Marko Stojiljković, Cineuropa

»Izvrsten prvenec Inventura v središče dogajanja postavi najbolj navadnega človeka, ki se znajde v precepu med lastno predstavo o sebi in tem, kar v resnici je.«
– posebna omemba žirije Art kino mreže Slovenije na 24. Festivalu slovenskega filma (2021)

Igrajo

Radoš Bolčina, Mirel Knez, Dejan Spasić, Renato Jenček, Mojca Partljič, Saša Tabaković, Janez Škof, Davor Janjić, Barbara Vidovič, Nebojša Pop Tasić, Veronika Drolc, Tina Potočnik Vrhovnik, Luka Martin Škof, Kristijan Guček

Pogovor s filmsko ekipo o(b) filmu Inventura
19. 5. 2022

Pogovor s filmsko ekipo o(b) filmu Inventura

9. Pogovor o(b) filmu sezone 2021/2022

Z nami so bili scenarist in režiser Darko Sinko, igralka Mirel Knez in montažer Matic Drakulić. Po pogovoru, ki ga je vodil Aljoša Toplak, smo se samo prestavili v preddverje in se tam prijetno zaklepetali še pozno v noč.

Bodite obveščeni o dogajanju
v Mestnem kinu Ptuj