Medtem ko vas ni bilo

Sorry We Missed You

Ken Loach, Velika Britanija / Francija / Belgija, 2019, 100 min, drama, s podnapisi, 16+

Dvakratni zmagovalec Cannesa Ken Loach se vrača s socialno dramo o paru, ki se trudi zagotoviti boljše pogoje za svojo družino. A razmere na trgu dela so neizprosne in družina se začne šibiti pod težo bremen sodobnega ekonomskega sistema ... Nagrada Kinotripove žirije na festival LIFFe 2019.

Pred tremi leti je s socialno dramo Jaz, Daniel Blake v Cannesu (že drugič) zmagal Ken Loach, zdaj se socialno ozaveščeni angleški režiser vrača s filmom Medtem ko vas ni bilo (Sorry We Missed You), sodobnim portretom družine, ki po finančnem zlomu leta 2008 nikakor ne pride na zeleno vejo.

Zgodba

Ricky, Abby in njuna dva otroka, starejši najstnik Sab in mlajša deklica Liza Jane, živijo v najeti hiši v Newcastlu. Abby dela kot pogodbena negovalka starejših ljudi in kljub dolgim delovnikom ima rada svoj poklic. Ricky kot nekdanji gradbeni delavec išče novo zaposlitev in zagleda priložnost v veliki dostavljalski službi, kjer postane samozaposleni voznik kombija. Ricky in Abby se na vso moč trudita zagotoviti boljše pogoje za svojo družino in oba sanjata o lastnem domu. A razmere na trgu dela so neizprosne: pogoji dela ne vključujejo plače, osemurnega delavnika, počitka, bolniškega dopusta, nikjer ni posluha za osnovne človekove potrebe. Ob vse daljši odsotnosti staršev začnejo napetosti med družinskimi člani naraščati in sicer ljubeča družina se začne šibiti pod težo bremena, ki ga posamezniku nalaga sodoben ekonomski sistem.

Kritike

»/…/ še eno netaktno, strastno poročilo iz srca sodobne Britanije, dežele vazalov ‘dela na zahtevo’ ter tlačanov storitvenega gospodarstva – film, ki nadaljuje Loachevo preteklo tradicijo in sega k Tatovom koles Vittoria De Sice. To je ognjevito, neposredno in srdito delo, ki nam brez ironije in olepševanja predstavi sodobni problem, katerega posledice kar ne najdejo svojega mesta v dnevnih poročilih.«
– Peter Bradshaw, The Guardian

»To je ravno toliko film o družinski dinamiki kot o tem, kaj kot družba žrtvujemo za udobje hitre dostave Amazonovih paketov. Pristen, niansiran čustveni naboj filma se razkrije prav v tihem opazovanju naraščajočih napetosti med zaposlenima staršema in njunima otrokoma.«
– Lee Marshall, Screen Daily

»Novi film Kena Loacha Medtem ko vas ni bilo brexita ne omeni niti z besedo, čeprav je evidentno, da kaos angleškega socialnega sistema izhaja tudi iz političnih manipulacij zadnjih treh let. V tem smislu Loachev film prikliče Coppolovega Botra, kjer mafije prav tako nihče ni omenjal z besedo, vedno je bil govor le o ‘družini’. In družina je sidrišče prepričljivega filma starega britanskega socialista /…/.«
– Simon Popek, Dnevnik

»Ljubeča in skromna družina razpade pred našimi očmi na obupane in dostojanstva oropane človeške lupine. Sistem ubija – je končno sporočilo filma, ki bi ga lahko pristojno ministrstvo /…/ odtisnilo na etikete z opozorilom pred nevarnostmi kapitalizma in svobodnega trga.«
– Tina Lešničar, Delo

»/…/ drama tako goreče človeške empatije in srce parajoče vsakdanjosti, da vam njeni siloviti klimaktični prizori dobesedno vzamejo sapo.«
– David Rooney, The Hollywood Reporter

»Nekateri režiserji z leti postajajo vse mlajši – proti vsem pričakovanjem postanejo bolj vitalni, pronicljivi, prepričljivi in relevantni. Ken Loach je dolgo delal nepopustljive, stroge in trpke drame o ljudeh, ki so jih nekoč imenovali ‘delavski razred’ – in ti filmi so živeli na tihem koncu radarja; nekaj jih je bilo dobrih, a večina je šla mimo bolj ali manj neopaženo. Vendar je čas Loacha dohitel in ga potisnil na sam vrh ustvarjalnih moči. Pri dvainosemdesetih snema filme, ki razkrivajo – s skoraj karmičnim občutkom za tempiranje – družbeno dramo našega časa. /…/ Tokrat je spet zadel v črno. Njegov novi film Medtem ko vas ni bilo je še ena intimna in silovita drama o tem, kaj se dogaja v vsakdanjem življenju ljudi – pa ne le v Angliji, ampak po vsem svetu.«
– Owen Gleiberman, Variety

»Kot v vseh Loachevih najboljših delih je tudi tu močna, prizemljena, naturalistična igra igralcev tista, ki poskrbi, da film ne zdrsne v pretirano didaktičnost, ampak navduši kot pretresljiva, prepričljiva, relevantna drama o hudo omejenih možnostih, s katerimi se dandanes sooča vse preveč Britancev.«
– Geoff Andrew, Sight & Sound

Festivali / nagrade

Cannes; San Sebastián (nagrada občinstva); Sydney; Šanghaj; Toronto; Busan; Mumbai; Chicago; LIFFe 2019 (nagrada žirije Kinotrip)

Film je zelo primeren tudi za šolski ogled (na voljo od novembra 2019).
Več informacij o možnostih organiziranja šolskih kinopredstav najdete na tej povezavi.

Teme za pogovor:
položaj posameznika na trgu delovne sile, sodobni pogoji dela, socialna varnost, vpliv ekonomskega in družbenega sistema na posameznika in družino, družinski odnosi, uporništvo, soočanje s čustvenimi stiskami, sočutje, skrb za sočloveka, predanost, prijateljstvo

Uporabno pri predmetih:
angleščina, sociologija, filozofija, psihologija, razredne ure

Bodite obveščeni o dogajanju
v Mestnem kinu Ptuj