Filmska čitalnica

V filmski čitalnici v najlepšem kotičku nove dvoranice Mestnega kina Ptuj je na voljo več kot 200 enot referenčne mednarodne filmske literature. Impresivno zbirko nam je doniral na Dunaju živeči ptujski cinefil Miha Veingerl.

Knjige so na voljo za listanje v dvoranici. Za izposojo na dom pa pišite na nina.milosic@cid.si.

Seznam knjig
  1. Aaron M., Spectatorship: The Power of Looking On, Wallflower Press, 2006
  2. Adam H. C., Eadweard Muybridge: The Human and Animal Locomotion Photographs, Taschen, 2016
  3. Agee J., Agee on Film: Criticism and Comment on the Movies, Modern Library, 2000
  4. Allen W., Four Films by Woody Allen, Faber & Faber, 2003
  5. Die Ausstellung, Deutsche Kinemathek – Museum für Film und Fernsehen Berlin
  6. Balcerzak S. & Sperb J. (ur.), Cinephilia in the Age of Digital Reproduction: Film, Pleasure and Digital Culture, Vol. 1, Wallflower Press, 2009
  7. Ball A., American Beauty: The Shooting Script, Newmarket Press, 1999
  8. Ballhaus M., Das fliegende Auge: Michael Ballhaus, DoP, im Gespräch mit Tom Tykwer, Berlin Verlag, 2011
  9. Bazin A., Kaj je film?, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 2010
  10. Beach, C. (ur.), Claude Chabrol Interviews, X
  11. Bergman I., Persona & Shame: The Screenplays, Marion Boyars Publ., 2002
  12. Bertetto P. (ur.), Action!: How Great Filmmakers Direct Actors, Minimum Fax, 2007
  13. Beutler C. & Niermann J. (ur.), Die Schönheit des Betrachters: eine fotografische Annäherung im Dialog mit Filmschaffenden, edition text + kritik, 2018
  14. Bordwell D., Pripoved v igranem filmu, UMco, 2012
  15. Bordwell D., The Rhapsodes: How 1940s Critics changed American Film Culture, University of Chicago Press, 2016
  16. Bosma P., Film Programming: Curating for Cinemas, Festivals, Archives, Columbia University Press, 2015
  17. Braudy L. & Cohen M. (ur.), Film Theory and Criticism: 6th Edition, Oxford University Press, 2004
  18. Brecht B., O filmu, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 2010
  19. Bresson R., Zapiski o kinematografu, Slovenska kinoteka, 1997
  20. Brombach I., Eine offene Geschichte des Kinos: Filmlektüren mit Jacques Rancière, Vorwerk 8, 2014
  21. Carrière J.-C. & Bonitzer P., Scenaristova vadnica, Cankarjeva založba, 2000
  22. Cateridge J., Film Studies for Dummies, Wiley, 2005
  23. Chandler G., Film Editing: Great Cuts every Filmmaker and Movie Lover Must Know, Michael Wiese Prod., 2009
  24. Cherchi Usai P., Spencer C. et al. (ur.), The Art of Film Projection, George Eastman House, 2019
  25. Cherchi Usai P., Smrt filma: zgodovina, kulturni spomin in digitalni mračni vek, Slovenska kinoteka, 2012
  26. Clarke A.C., 2001: A Space Odyssey, Brown Book Group, 1990
  27. Coen E. & Coen J., Collected Screenplays 1, Faber & Faber, 2002
  28. Colman F., Film Theory: Creating a Cinematic Grammar, Wallflower Press, 2014
  29. Corman R., How I made a hundred Movies in Hollywood and never lost a Dime, DaCapo Press, 1998
  30. Corrigan T., A Short Guide to Writing about Film, Pearson, 2014
  31. Crittenden R., La Nuit Americaine, British Film Institute, 1998
  32. Cronin P. (ur.), Be Sand not Oil: The Life and Work of Amos Vogel, Synema, 2014
  33. Cronin P., Herzog on Herzog, Faber & Faber, 2003
  34. Časopis za kritiko znanosti, št. 242: Filmski um: filozofičnost filma, filmskost filozofije, Študentska založba, 2010
  35. Daney S., Filmski spisi, Slovenska kinoteka, 2001
  36. Darke C., La Jetée, British Film Institute, 2016
  37. Davis F., Afterglow: A Last Conversation with Pauline Kael, DaCapo Press, 2003
  38. De Rosa M. & Hediger V. (ur.), Post-What? Post-When?: Thinking Moving Images beyond the Post-Medium/Post-Cinema Condition, Mimesis International, 2017
  39. Deshpande S., World Cinema: A Critical Introduction, Routledge, 2018
  40. Dialogi, št. 10/2020: Vera in spiritualnost v sodobnem filmu, Aristej, 2020
  41. Dolmark, J., Tkanje pogledov, X
  42. Ebert R., Awake in the Dark: The Best of Roger Ebert, University of Chicago Press, 2006
  43. Eisenstein S., The Short-Fiction Scenario, University of Chicago Press, 2017
  44. Ephron N., When Harry met Sally…, Knopf, 1990
  45. Eue R. et al. (ur.), Jonas Mekas: der Flaneur mit der Kamera, Synema, 2013
  46. Eue R. et al. (ur.), Provokation der Wirklichkeit: 50 Jahre Oberhausener Manifest, Synema, 2012
  47. Faber M. (ur.), Farbiges Leuchten: Transparente Filmstandfotos der 1920er und 1930er Jahre, Albertina/Fotohof Edition, 2016
  48. Fellini F., Making a Film, Contra Mundum, 2015
  49. Filmarija, št. III/1: Nacionalni program za film 2018 – 2023, Društvo slovenskih režiserjev, 08/2018
  50. Frey M. & Sayad C. (ur.), Film Criticism in the Digital Age, Rutgers University Press, 2015
  51. Gibbs J., Mise-En-Scene: Film Style and Interpretation, Wallflower Press, 2001
  52. Gleiberman O., Movie Freak: My Life Watching Movies, Hachette Books, 2017
  53. Grant B.K., Film Genre: From Iconography to Ideology, Wallflower Press, 2006
  54. Grissemann S., Horwath A. & Schlagnitweit R. (ur.), Was ist Film: Peter Kubelkas Zyklisches Programm im Österreichischen Filmmuseum, Synema, 2010
  55. Grundmann R. (ur.), A Companion to Michael Haneke, Wiley, 2010
  56. Haberl G. & Schlemmer G. (ur.), Die Magie des Rechtecks: Filmästhetik zwischen Leinwand und Bildschirm, Europa Verlag, 1991
  57. Hammett-Jamart J., Mitric P. & Novrup Redvall E. (ur.), European Film and Television Co-Production: Policy and Practice, Palgrave Macmillan, 2019
  58. Hanak-Lettner W. (ur.), Bigger Than Life: 100 Jahre Hollywood, eine jüdische Erfahrung, Jüdisches Museum Wien/Bertz & Fischer, 2011
  59. Haneke M., Liebe: Das Buch, Hanser Verlag, 2012
  60. Haneke M., Das weiße Band, eine deutsche Kindergeschichte: Das Drehbuch zum Film, Berlin Verlag, 2009
  61. Harris M., Five Came Back: A Story of Hollywood and the Second World War, Canongate Books, 2015
  62. Hayward S., Cinema Studies: The Key Concepts, Routledge, 2012
  63. Hoberman J., Film after Film Or What Became of 21st Century Cinema?, Verso, 2013
  64. Hornaday A., Talking Pictures: How To Watch Movies, Basic Books, 2018
  65. Horwath M. (ur.), Der siebente Kontinent: Michael Haneke und seine Filme, Europa Verlag, 1991
  66. Insdorf A., Cinematic Overtures: How to Read Opening Scenes, Columbia University Press, 2017
  67. Iordanova D. (ur.), The Film Festival Reader, St. Andrews Film Studies, 2015
  68. Isenberg N., We’ll Always Have Casablanca: The Legend and Afterlife of Hollywood’s Most Beloved Film, WW Norton, 2018
  69. Jakiša M. & Gilić N. (ur.), Partisans in Yugoslavia: Literature, Film and Visual Culture, Transcript, 2015
  70. Jameson, F., Filmska kartiranja, X
  71. Jaspers K. et al. (ur.), Kino der Moderne: Film in der Weimarer Republik, Deutsche Kinemathek/Sandstein, 2018
  72. Journal of Film Preservation, št. 100, International Federation of Film Archives, 04/2019
  73. Journal of Film Preservation, št. 101, International Federation of Film Archives, 10/2019
  74. Journal of Film Preservation, št. 102, International Federation of Film Archives, 04/202
  75. Journal of Film Preservation, št. 103, International Federation of Film Archives, 10/2020
  76. Kael P., I Lost it at the Movies: Film Writings 1954 – 1965, Marion Boyars Publ., 1994
  77. Katz S., Film Directing Shot by Shot: Visualizing from Concept to Screen, Publishers Group UK, 1991
  78. Kauffmann S., Regarding Film: Criticism and Comment, PAJ Publ., 2005
  79. Keathley C., Cinephilia and History Or the Wind in the Trees, Combined Academic Publ., 2005
  80. Kermode M., Hatchet Job: Love Movies, Hate Critics, Picador, 2014
  81. KINO!, št. 1, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 05/2007
  82. KINO!, št. 8/9: Stara šola kapitalizma, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 11/2009
  83. KINO!, št. 10: Partizanski film, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 05/2010
  84. KINO!, št. 11/12: Kino-integral!: prispevki k zgodovini slovenskega eksperimentalnega filma, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 11/2010
  85. KINO!, št. 13/14, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 05/2011
  86. KINO!, št. 15, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 10/2011
  87. KINO!, št. 16: Arhiviranje in kuratorstvo, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 05/2012
  88. KINO!, št. 17/18: France Brenk 100, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 11/2012
  89. KINO!, št. 19/20: Harun Farocki, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 05/2013
  90. KINO!, št. 21: František Čap 100, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 11/2013
  91. KINO!, št. 22: Razpad Jugoslavije na filmu, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 05/2014
  92. KINO!, št. 23/24, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 11/2014
  93. KINO!, št. 25/26: Mladinski film / Teorija filmske vzgoje, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 05/2015
  94. KINO!, št. 27, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 11/2015
  95. KINO!, št. 28/29, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 05/2016
  96. KINO!, št. 34/35, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 05/2018
  97. KINO!, št. 36, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 11/2018
  98. KINO!, št. 37/38, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 05/2019
  99. KINO!, št. 39, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 11/2019
  100. KINO!, št. 40/41, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 04/2020
  101. KINO!, št. 42: Film in arhitektura, Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, 10/2020
  102. Klevan A. (ur.), The Language and Style of Film Criticism, Routledge, 2011
  103. Klopčič M., Filmi, ki jih imam rad, Slovenska kinoteka, 1998
  104. Krajnc M. (ur.), 25 let po Jugoslaviji: vidiki pojma postjugoslovanski film, Slovenska kinoteka, 2017
  105. Kuhn G. & Westwell A., Oxford Dictionary of Film Studies, Oxford University Press, 2012
  106. Kühle S., Remakes: amerikanische Versionen europäischer Filme, Gardez, 2006
  107. Lambros M., After the Final Curtain: The Fall of the American Movie Theater, Jonglez, 2016
  108. Lapsley R. & Westlake M., Film Theory: An Introduction, Machester University Press, 2006
  109. Levi P., Razpad Jugoslavije na filmu: estetika in ideologija v jugoslovanskem in postjugoslovanskem filmu, Slovenska kinoteka, 2011
  110. Liz M., Euro-Visions: Europe in Contemporary Cinema, Bloomsbury Academic, 2016
  111. Loacker A. (ur.), Unerwünschtes Kino: deutschsprachige Emigrantenfilme 1934 – 1937, Verlag Filmarchiv Austria, 2019
  112. Lobato R., Sive ekonomije filma: kartiranje neformalne filmske distribucije, Slovenska kinoteka, 2014
  113. Mackendrick A., On Film-Making: An Introduction to the Craft of the Director, Faber & Faber, 2006
  114. Majcen M., Kubrickova Odiseja v vesolju: vodič za gledanje najboljšega filma vseh časov, Aristej, 2018
  115. Marey E.-J., Chronophotograph, Deutsches Filmmuseum Frankfurt am Main, 1893/1985
  116. Martin A., Mise-En-Scene and Film Style: From Classical Hollywood to New Media Art, Palgrave Macmillan, 2014
  117. Martin S., New Waves in Cinema, Kamera Books, 2013
  118. McFarlane B., Real and Reel: The Education of a Film Obsessive and Critic, Machester University Press, 2011
  119. Mekas J. (ur.) & Maciunas G., Film Culture, št. 43: Expanded Arts Special Issue, 1966/2018
  120. Mercado G., The Filmmaker´s Eye: Learning (and Breaking) the Rules of Cinematic Composition, Taylor & Francis Ltd., 2010
  121. Mills J., Loving and Hating Hollywood: Reframing Global and Local Cinemas, Allen & Unwin, 2009
  122. Minghella A., The English Patient: Screenplay, Random House, 1997
  123. Mitry J., The Aesthetics and Psychology of the Cinema, Indiana University Press, 2000
  124. Monaco J., How to Read a Film: Movies, Media and Beyond, Oxford University Press, 2009
  125. Morin, E., Kino ali imaginarni človek, X
  126. Moscowitz J. E., Critical Approaches to Writing about Film, Prentice Hall, 1999
  127. Moser W. (ur.), Blow-Up: Antonionis Filmklassiker und die Fotografie, Albertina/Hatje Cantz Verlag, 2014
  128. Moser W. (ur.), Film Stills, Albertina, 2016
  129. Mulvey L. & Rose R., Visual Pleasure and Narrative Cinema, Walther König, 2016
  130. Münsterberg H., The Film: A Psychological Study, Dover Publ., 2004
  131. Nair P. K., Yesterday’s Films for Tomorrow, Film Heritage Foundation, 2017
  132. Naremore J., An Invention without a Future: Essays on Cinema, University of California, 2014
  133. Nayman, A., It doesn’t suck. Showgirls, X
  134. Nedič L., Urgošikova B., Erdeljanović A. S. (ur.), Ita Rina: prva slovenska filmska zvezda, Slovenska kinoteka, 2007
  135. Nolan C., Memento & Following, Faber & Faber, 2001
  136. Ofner A., Siefen C. et al. (ur.), Chantal Akerman, Viennale/Schüren Verlag, 2011
  137. Ofner A. & Hurch H. (ur.), John Ford, Viennale/Schüren Verlag, 2014
  138. Ofner A. (ur.), Fritz Lang, Viennale/Schüren Verlag, 2012
  139. Ofner A, Flach S. et al. (ur.), Eric Rohmer, Viennale/Schüren Verlag, 2010
  140. Omasta M. et al. (ur.), Carl Mayer Scenar(t)ist: ein Script von ihm war schon ein Film, Synema, 2003
  141. Parkinson D., History of Film, Thames and Hudson, 2012
  142. Parth K., Hanley O. & Ballhausen T., Work(s) in Progress: Digital Film Restoration Within Archives, Synema, 2013
  143. Pelko S., Podoba misli, Študentska založba, 2006
  144. Perkins V. F., Film as Film: Understanding and Judging Movies, DaCapo Press, 1993
  145. Popek S. (ur.), Dokumentarni film, Slovenska kinoteka, 1999
  146. Popek S. & Pelko S. (ur.), Mi gradimo film – film gradi nas!, Slovenska kinoteka, 2001
  147. Popek S. & Šprah A. (ur.), Kako pisati zgodovino filma oziroma zgodovino umetnosti, Slovenska kinoteka, 2000
  148. Python M., The Life of Brian: Screenplay, Methuen, 2001
  149. Rea A., Eat what you Watch: A Cookbook for Movie Lovers, Harper Collins Publ. UK, 2017
  150. Reichhold C., Die Öscars: Österreich beim wichtigsten Filmpreis der Welt, Amalthea, 2015
  151. Robar Dorin F., Resničnost in resnica v dokumentarnem filmu, UMco/Slovenska kinoteka, 2008
  152. Rodriguez R., Rebel Without a Crew: Or How a 23-Year-Old Filmmaker with $ 7000 Became a Hollywood Player, Plume, 1996
  153. Rombes N., Cinema in the Digital Age, Wallflower Press, 2017
  154. Rosenbaum J., Goodbye Cinema, Hello Cinephilia: Film Culture in Transition, University of Chicago Press, 2010
  155. Rother R. & Thomas V. (ur.), Linientreu und populär: das UFA-Imperium 1933 – 1945, Bertz & Fischer, 2017
  156. Rudolf M., Ko beseda podobo najde: slovenska literatura in film v teoriji in praksi (1984 – 2012), UMco, 2013
  157. Ruoff J. (ur.), Coming Soon to a Festival near You: Programming Film Festivals, St. Andrews Film Studies, 2012
  158. Schenk I. et al. (ur.), Film – Kino – Zuschauer: Filmrezeption, Schüren Verlag, 2010
  159. Schickel R., D.W. Griffith: An American Life, Limelight Editions, 2004
  160. Schober A., The Cinema Makers: Public Life and the Exhibition of Difference in South-Eastern and Central Europe since the 1960s, University of Chicago Press, 2013
  161. Seeber G. & Mendel V., Der praktische Kameramann, Deutsches Filmmuseum, 1927/1980
  162. Sestero G. & Bissell T., The Disaster Artist: My Life inside The Room, the Greatest Bad Movie ever made, Sphere, 2015
  163. Sihler H. D., Mein Kino des 20. Jahrhunderts: erlebte Filmgeschichte, Wieser Verlag, 2016
  164. Slide A., Magnificent Obsession: The Outrageous History of Film Buffs, Collectors, Scholars and Fanatics, University Press of Mississippi, 2018
  165. Smith M. G. & Selzer A., Flickering Empire: How Chicago Invented the U.S. Film Industry, Columbia University Press, 2015
  166. Solana G. & Boneu B., Uncredited: Graphic Design and Opening Titles in Movies, Gingko Pr Inc., 2014
  167. Solecki S., A Truffaut Notebook, McGill-Queen’s University Press, 2015
  168. Stanković P., Rdeči trakovi: reprezentacija v slovenskem partizanskem filmu, Fakulteta za družbene vede, 2005
  169. Stanković P., Zgodovina slovenskega celovečernega igranega filma 1: slovenski klasični film (1931 – 1988), Fakulteta za družbene vede, 2013
  170. Stanković P., Zgodovina slovenskega celovečernega igranega filma 2: preporod slovenskega filma (1988 – 2004), Fakulteta za družbene vede, 2020
  171. Šprah A. (ur.), Matjaž Klopčič: eseji in pričevanja, Slovenska kinoteka, 2012
  172. Šprah A., Osvobajanje pogleda: eseji o sodobnem slovenskem filmu, Slovenska kinoteka, 2004
  173. Štefančič jr. M., Slovenski film 2.0: kritična enciklopedija slovenskega celovečernega filma 1991 – 2016, UMco, 2016
  174. Štefančič jr. M., Zadnji film: vzpon in propad novega Hollywooda I & II, X
  175. Tarantino Q., Natural Born Killers: The Original Screenplay, Grove Press, 2000
  176. Tarantino Q., Reservoir Dogs: The Screenplay, Grove Press, 2000
  177. Thomson D., How to Watch a Movie, Profile Books, 2016
  178. Thomson D., The New Biographical Dictionary of Film. Sixth Edition, Knopf, 2014
  179. Thomson D., Sleeping with Strangers: How the Movies shaped Desire, Vintage, 2020
  180. Thompson L., Film Light: Meaning and Emotion, Manchester University Press, 2017
  181. Tode T. & Wurm B. (ur.), Dziga Vertov: Die Vertov-Sammlung im Österreichischen Filmmuseum, Synema, 2006
  182. Towne R., Chinatown and The Last Detail: Two Screenplays, Grove Press, 1997
  183. Truffaut F., Die Filme meines Lebens: Aufsätze und Kritiken, Verlag der Autoren, 1997
  184. Truffaut F., Four by Truffaut: The Adventures of Antoine Doinel, Simon & Schuster, 2014
  185. Trušnovec G. (ur.), Ekran 50 let: zbornik 1962 – 2012, Slovenska kinoteka, 2011
  186. Ungerböck A. (ur.), Revanche: Texte – Materialien – Interviews, substance media, 2009
  187. Vanisian G. (ur.), On the Cinema of Karpo Godina Or A Book in 71383 Words, Filmkollektiv Frankfurt, 2013
  188. The Visitor’s Guide, Museo Nazionale del Cinema Torino
  189. Vollmer J., On Filmsets and Other Locations, Steidl, 2010
  190. Vrdlovec Z. & Nedič L., Boštjan Hladnik, Slovenska kinoteka, 2001
  191. Vrdlovec Z. & Dolmark J. (ur.), František Čap, Slovenski gledališki in filmski muzej, 1981
  192. Vrdlovec Z., Ples v dežju: analiza filma Boštjana Hladnika, Slovenski gledališki in filmski muzej, 1991
  193. Vrdlovec Z., Zgodovina filma na Slovenskem (1896 – 2011), UMco, 2013
  194. Vrdlovec Z., Zgodovina slovenskega filma, Didakta, 2010
  195. Wenders W., The Act of Seeing: Texte und Gespräche, Verlag der Autoren, 1992
  196. Wenders W., Emotion Pictures: Essays und Filmkritiken, Verlag der Autoren, 1988
  197. Wenders W., Die Logik der Bilder: Essays und Gespräche, Verlag der Autoren, 2015
  198. Weston J., The Film Director’s Intuition: Script Analysis and Rehearsal Techniques, Michael Wiese Prod., 2003
  199. Wheatley C., Caché, British Film Institute, 2012
  200. Wood M., Film: A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2012
  201. Woods P. A., King Pulp: The Wild World of Quentin Tarantino, Plexus Publ., 1998
  202. Wunnicke, C., Selig & Boggs, Die Erfindung von Hollywood, X
  203. Zajc M. (ur.), Avdio-vizualni mediji in identitete, Slovenska kinoteka, 1996
  204. Zajc M., Digitalne podobe, Institutum Studiorum Humanitatis, 2005
  205. Zaoralová E., The Story of a Festival: 50 Years of the Karlovy Vary International Film Festival, Film Servis Festival Karlovy Vary, 2015
  206. Zobec P., Od daleč in blizu: pogovori z Mirjano, Beletrina, 2009
  207. Zobec P., Od Krima do Krima, Študentska založba, 2006
  208. Žižek S., Pogled s strani, Revija Ekran, 1988
  209. Stanley Cavell, Refleksija filma, X
  210. Werner Herzog, Vom Gehen im Eis, X
  211. Jean Epstein, Bonjour Cinema und andere Schriften zum Kino, X
  212. Godard on Godard, X
  213. Montage AV 27/1/2918
Pobrskaj

Bodite obveščeni o dogajanju
v Mestnem kinu Ptuj